SAĞLIK KURUMUMUZA AİT AYDINLATMA METNİ
Kişisel Veri : Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi.
Sağlık Kurumumuz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu madde 3/f uyarınca üzere veri sorumlusu niteliğindedir.
Veri Sorumlusu Unvanı : ÖZEL AKTİF HASTANESİ
SAĞLIK KURUMUMUZUN
KİŞİSEL VERİLERİ İŞLEME VE AKTARMADAKİ AMACI
(6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu madde 6/(3) )
ile kanunlarla sair yönetmelikler nazarında mevcut görev ve sorumluluklarımız.
Kişisel Sağlık Verilerinin İşlenmesi Ve Mahremiyetinin Sağlanması Hakkında Yönetmelik Resmi Gazete: 20.10.2016 – 29863: Madde 7 – (1) Kişisel sağlık verileri; kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından ilgilinin açık rızası aranmaksızın işlenebilir.
· Kurumumuzu Ziyaret Ettiğiniz Takdirde Kayıt Altına Alınabilecek Olan Kişisel Verileriniz:
Resmî Gazete Tarihi: 27.03.2002 Resmî Gazete Sayısı: 24708 Özel Hastaneler Yönetmeliği Madde 48 Gereğince Kayıt Edilecek Veriler
dahil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi sırasında veya bunların bir sonucu olarak elde edilen her türlü veriniz.
KİŞİSEL VERİLERİNİZİN HASTANEMİZCE KORUNMASI:
İŞLENEN KİŞİSEL VERİLERİNİZ AKTARILABİLECEĞİ KURUMLAR:
KİŞİSEL VERİLERİNİZE İLİŞKİN HAKLARINIZ:
6899 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Madde 11 gereği;
VERİ SORUMLUSUNA BAŞVURU YOLLARI
6899 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
MADDE 13- (1) İlgili kişi, bu Kanunun uygulanmasıyla ilgili taleplerini yazılı olarak veya Kurulun belirleyeceği diğer yöntemlerle veri sorumlusuna iletir. (2) Veri sorumlusu başvuruda yer alan talepleri, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kurulca belirlenen tarifedeki ücret alınabilir. (3) Veri sorumlusu talebi kabul eder veya gerekçesini açıklayarak reddeder ve cevabını ilgili kişiye yazılı olarak veya elektronik ortamda bildirir. Başvuruda yer alan talebin kabul edilmesi hâlinde veri sorumlusunca gereği yerine getirilir. Başvurunun veri sorumlusunun hatasından kaynaklanması hâlinde alınan ücret ilgiliye iade edilir.
Kurula şikâyet
MADDE 14- (1) Başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde; ilgili kişi, veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz ve her hâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurula şikâyette bulunabilir. (2) 13 üncü madde uyarınca başvuru yolu tüketilmeden şikâyet yoluna başvurulamaz. (3) Kişilik hakları ihlal edilenlerin, genel hükümlere göre tazminat hakkı saklıdır.
Şikâyet üzerine veya resen incelemenin usul ve esasları
MADDE 15- (1) Kurul, şikâyet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi durumunda resen, görev alanına giren konularda gerekli incelemeyi yapar. (2) 1/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 6 ncı maddesinde belirtilen şartları taşımayan ihbar veya şikâyetler incelemeye alınmaz. (3) Devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve belgeler hariç; veri sorumlusu, Kurulun, inceleme konusuyla ilgili istemiş olduğu bilgi ve belgeleri on beş gün içinde göndermek ve gerektiğinde yerinde inceleme yapılmasına imkân sağlamak zorundadır. (4) Şikâyet üzerine Kurul, talebi inceleyerek ilgililere bir cevap verir. Şikâyet tarihinden itibaren altmış gün içinde cevap verilmezse talep reddedilmiş sayılır. (5) Şikâyet üzerine veya resen yapılan inceleme sonucunda, ihlalin varlığının anlaşılması hâlinde Kurul, tespit ettiği hukuka aykırılıkların veri sorumlusu tarafından giderilmesine karar vererek ilgililere tebliğ eder. Bu karar, tebliğden itibaren gecikmeksizin ve en geç otuz gün içinde yerine getirilir. (6) Şikâyet üzerine veya resen yapılan inceleme sonucunda, ihlalin yaygın olduğunun tespit edilmesi hâlinde Kurul, bu konuda ilke kararı alır ve bu kararı yayımlar. Kurul, ilke kararı almadan önce ihtiyaç duyması hâlinde, ilgili kurum ve kuruluşların görüşlerini de alabilir. (7) Kurul, telafisi güç veya imkânsız zararların doğması ve açıkça hukuka aykırılık olması hâlinde, veri işlenmesinin veya verinin yurt dışına aktarılmasının durdurulmasına karar verebilir.
BUTON: KVKK BAŞVURU FORMU
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek ve Kişisel Veriler’e ilişkin öneri, şikayet ve taleplerinizi alabilmek adına yukarıda mevcut başvuru butonuna başvuru gönderebilir veyahut www.aktifhastanesi.com.tr adresli internet sahifesine mail atabilir veya kurumumuz Hasta Hakları Birimine müracaat edebilirsiniz.
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun gereği telefon iletişimi üzerinden kişisel verilere ilişkin bilgi verilememekte olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz. İyi günler …